HRUŠEVICA - KOSTANJEVICA

Srednje zahtevna kolesarska pot, dolga 54km, za katero potrebujete od 3,5 do 5 ur. Izlet primernejši za jesenske dni, saj je v poletju večinoma prevroče.

Poteka večinoma po manj prometnih asfaltnih cestah, deloma po kamnitih kraških kolovozih. Pot se vije med teranovimi vinogradi, samotnimi travniki ter skozi tipične kraške vasi.

Iz Hruševice se peljemo proti vasi Kobjeglava, kjer tik pred kapelico zavijemo levo na kolovozno pot proti samotnim travnikom. Držimo se glavnega kolovoza, le na enakovrednem (“V”) razcepu poti zapeljemo levo. Pot nas vodi do vasi Kosovelje, kasneje pa do večje ceste, ki jo le prečkamo in nadaljujemo po kolovozu do Pliskovice. Za Pliskovico zapeljemo na širšo asfaltno cesto, kjer se držimo desne. Lepa in malo prometna cesta se večinoma spušča skozi majhne kraške vasice do vasi Gorjansko, kjer gremo levo (smer Brestovica). Tu si lahko ogledamo vojaško pokopališče iz 1. svetovne vojne. Nato pa se spustimo v barvito dolino, v Brestovici pa zavijemo desno in pričnemo z največjim vzponom na poti, ki poteka po asfaltni cesti. V vasi Sela na Krasu se strm klanec konča, zavijemo levo (smer Opatje Selo), v Koritih pa desno (nič označeno) na makadamsko pot proti Kostanjevici. Tu se vzpnemo do cerkve in po asfaltu proti vasi Temnica. Nekoliko za njo (ob vasi Lipa) zavijemo desno na makadamsko pot, ki nas z blagim spustom pripelje do vasi Sveto. Od tu nas asfaltna pot med vinogradi popelje do Komna - največje mesto na tem območju. Sledimo glavni cesti v smeri Sežane, a takoj za tablo, ki označuje konec vasi Komen, zavijemo levo na makadamsko pot, zopet med vinograde. Pred naslednjo vasjo (Gabrovica) moramo premagati še grob makadamski klanec in poiskati cerkev v vasi. Od cerkve nadaljujemo naravnost po asfaltu v smeri Kobjeglave in nato zavijemo nazaj v Hruševico.

Besedilo in fotografije povzete iz: